2018.május.25

  • Péntek
  • Orbán
+17°C
  • Szombat
  • +15°C/+23°C
  • Vasárnap
  • +17°C/+25°C
  • Hétfő
  • +17°C/+26°C

Légikatasztrófa Oroszországban

Lezuhant Moszkva közelében a Szaratovszkije Avialinyii orosz légitársaság egy utasszállító repülőgépe, fedélzetén 71 emberrel - jelentette be a rendkívüli helyzetek kezeléséért felelős orosz minisztérium.

Fotó: mti-AFP
Fotó: mti-AFP

Frissített!

A Moscow Times gyűjtése szerint egyelőre a zuhanás pontos okait nem tudni, de az orosz postaszolgálat azt a feltételezést elutasította, hogy a szervezet egyik helikoptere okozta volna a katasztrófát. 

A Kommerszant gazdasági lap cikke szerint olyan információkról hallani, miszerint vagy a szárnyak jegesedése, vagy pedig a sebességmérő műszer meghibásodása okozhatta a 71 halálos áldozattal járó zuhanást. 

Az Orenburg megyei hatóságok (itt fekszik Orszk is, és a legtöbb áldozat ide való volt) február 12-ére gyásznapot hirdettek. A hatóságok a hozzátartozókat Moszkvába utaztatták, valamint egy egymillió rubeles alapot is megnyitottak a kompenzációra az ITAR-TASS híre szerint.

Az orosz katasztrófavédelmi minisztérium közlése szerint mintegy 800 ember dolgozik a katasztrófa kapcsán, többen a helyszínen gyűjtik a roncsokat, egy csoport pedig Orenburg megyébe utazott, hogy a hozzátartozóktól DNS-mintákat kérjenek, amikkel az áldozatokat azonosítani lehet majd. 


2018.02.11.-én

Makszim Szokolov orosz közlekedési miniszter és a moszkvai régióközi közlekedési ügyészség egybehangzóan közölte, hogy a Ramenszkojei járásban, Styepanovszkaja falu környékén bekövetkezett szerencsétlenségnek nincsenek túlélői.

A belföldi járatot teljesítő repülőgép törzse a helyszínen készült videofelvételek tanúsága szerint darabokra tört és szétszóródott.

Az Interfax szemtanúkat idézett, akik szerint a repülőgép már égett, amikor lezuhant, amit azonban hivatalosan nem erősítettek meg.

A helyszínre vezényelt mentőalakulatok munkáját hátráltatja az elmúlt napokban jelentősen megvastagodott hóréteg, a terep felderítéséhez drónokat is alkalmaztak. A gép fekete dobozainak megtalálásáról egyelőre nem hangzott el bejelentés.

Az An-148-as gép, amely az Urál hegységtől délre, Moszkvától mintegy 1500 kilométerre fekvő Orszkba indult, négy perccel a főváros domogyedovói repülőteréről való felszállás után tűnt el a radarok képernyőiről. A repülő fedélzetén 65 utas - köztük az utaslista szerint három gyerek - és hatfőnyi személyzet tartózkodott.

Az utasok túlnyomó többsége a kazah határ menti Orenburg megyében lakott, ahol Orszk is található. A város repülőterén pszichológusok próbálják meg megnyugtatni a hozzátartozókat.

Szokolov közlekedési miniszter és Alekszandr Basztrikin, a kiemelt ügyekben eljáró Nyomozó Bizottság (SZK) vezetője a baleset Moszkvától mintegy 40 kilométerre található helyszínére utazott.

A katasztrófa okának megállapítására az SZK központi apparátusa indított vizsgálatot, a légiközlekedés biztonsági szabályai megsértésének gyanújával. Az ügyészség megkezdte az ügyeletes légiirányítók kihallgatását.

A meteorológiai szolgálat szerint az időjárási feltételek kedvezőek voltak, ezért azok nem idézhették elő a balesetet. A hatóságok ugyanakkor a lehetséges okok közül nem zárták ki ezt a lehetőséget, mint ahogy a személyzet hibáját, vagy a műszaki meghibásodást sem.

Vlagyimir Putyin orosz elnök részvétét nyilvánította az áldozatok hozzátartozóinak, és a szerencsétlenség miatt elhalasztotta Szaranszkba tervezett belföldi útját. Az elnök elrendelte egy kormánybizottság felállítását az katasztrófa kivizsgálására, amelynek élére Dmitrij Medvegyev miniszterelnök Makszim Szokolovot nevezte ki.

Az 1994-ben létrehozott Szaratovszkije Avialinyii öt An-148-100-as, hét Jak-42-es és két Embraer-190-es típusú repülőgépet üzemeltetett belföldi útvonalakon, valamint nemzetközi charterjáratokra. A lezuhant gép 2010-ben készült a voronyezsi repülőgépgyárban, az Aeroflot leányvállalataként működő Rosszija légitársaság számára.

A szaratovi központú cég tavaly februárban állította üzembe az An-148-ast. A légitársaságnál a légiközlekedés-felügyelet rendkívüli vizsgálatot kezdeményezett. A Szaratovszkije Avialinyii közölte, hogy a gép műszaki állapotával kapcsolatban nem merültek fel kifogások, a személyzet pedig tapasztalt volt.

Az ukrán Antonov vállalat licence alapján Oroszországban is gyártott An-148-asokat egyébként az orosz felső vezetés és a szakszolgálatok szállítására is alkalmazzák.

hirpress.hu  mti reuters ruply

[2018.02.11]