2018.november.13

  • Kedd
  • Szilvia
+11°C
  • Szerda
  • +3°C/+12°C
  • Csütörtök
  • 0°C/+10°C
  • Péntek
  • 0°C/+7°C

Néma segélyhívás

A 112-es operátorának kérdéseire csak koppantásokkal tudott reagálni a segélykérő.

IllusztrációHegedűs Istvánnét, a Miskolci Hívásfogadó Központ operátorát Dr. Halmosi Zsolt r. vezérőrnagy, rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes 2018. szeptember 3-án e
IllusztrációHegedűs Istvánnét, a Miskolci Hívásfogadó Központ operátorát Dr. Halmosi Zsolt r. vezérőrnagy, rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes 2018. szeptember 3-án e

Fulladási rohama miatt hívta a 112-es segélyhívót egy nő egy Fejér megyei községből 2018. augusztus 24-ére virradóan. A Miskolci Hívásfogadó Központ operátora először csak szuszogást hallott a telefonban, végül úgy tudott kommunikálni a bejelentővel, hogy eldöntendő kérdéseire egy koppantás jelentette a nemet, több koppantás az igent.

Hamar kiderült, hogy mentőre van szükség. A rendszer automatikusan jelzi a hívás kezdeményezésének hozzávetőleges helyszínét; a címet a kezelő a koppantásos módszerrel pontosította. Az operátor felvette a kapcsolatot a mentőszolgálattal, akik a hívástól számított negyedórán belül a helyszínen voltak, ellátták, majd kórházba szállították a gégekanülje miatt beszélni képtelen asszonyt.

Találékonyságáért, kiemelkedő szakmai helytállásáért Hegedűs Istvánnét, a Miskolci Hívásfogadó Központ operátorát Dr. Halmosi Zsolt r. vezérőrnagy, rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes 2018. szeptember 3-án elismerésben részesítette.

[2018.09.03]