2020.május.31

  • Vasárnap
  • Angéla
+10°C
  • Hétfő
  • +6°C/+15°C
  • Kedd
  • +7°C/+16°C
  • Szerda
  • +9°C/+17°C

Irány a Mitropa Rally kupa!

2020-ban is számolni kell a Magyar ralisportban Gutai Marcellal.

Fotó: Hajóka SportFotó
Fotó: Hajóka SportFotó

Hű navigátorával Skrobyval már két megmérettetésen is túl vannak. FRT.HU Kupán kategória győzelemmel kezdték az évet, majd Szabadszálláson is felállhattak a dobogóra.

Interjú Gutai Marcel raliversenyzővel.

Mielőtt a 2020-ról beszélnénk, tekintsünk vissza az előző év ralis történéseire. Hol is indultál ki is navigált neked 2019-ben? Milyen eredményeitek lettek?

2019-ben kaphattam először lehetőséget a Juhász Racingtől a versenyzésre. Ez az év tele volt kihívásokkal, például a jó itiner írása, ami talán egy rali verseny legnehezebb része, ezeket az alapokat a Rallye3 bajnokság előfutójaként tehettem magamévá. Ezeken a versenyeken a navigátor legenda Szántó Szabolcs segített a legtöbbet.

A raliversenyzés alapja a lendület megtartása a kanyarokban, és ebben pedig a már jól ismert Suzuki Swift segített, ami azon túl, hogy a rali alapjait is megmutatta. Kiváló alap volt a Kia Picanto kupás bemutatkozásomhoz. A Suzukis szereplésemnek köszönhetően bizalmat kaptam egy magasabb szint meglépéséhez. 2019-ben ugyanis részt vehettem kettő Rallye2-es, Kia Platinum Kupa versenyen is, ami további fontos tapasztalatokkal látott el engem és az új navigátoromat, Skrobák István Skrobyt.

Egy Rallye2-es verseny lebonyolításában és komolyságában megegyezik a Rallye1-el, egyedül a teljesítendő kilométerben van különbség a régió egyik legkomolyabb bajnoksága között. Az első Rallye2-es versenyemen, a Salgó Rallye-n sikerült megszereznünk, mind a kategória és kupa második helyezését is, így egész magabiztosan álltunk oda a következő közös állomásunkhoz, a Mecsek Rallyehoz, sajnos ott nem mértem fel elég jól a körülményeket és az első gyorsasági hatodik kilométerénél estünk egy hatalmasat, minden bizonnyal az én nagyon rövid pályafutásom legnagyobb esése volt ez.

Ezek után egy csendesebb időszak következett legközelebb, csak a decemberi FRT.HU Kupa Kiskunlacházi futamán indulhattam a Suzukival, ahol a kategória második helyét sikerült elhoznunk. Az év utolsó versenyén, a Szilveszter Rallye-n egy kicsit a 2020-as évem előszelét tapasztalhattuk meg, hiszen a Fa-Ze Rallye Teammel közösen teljesítettük a megmérettetést.

Fiatal korod ellenére már Rallye2-es versenyen is indultál. Viszont nem beszéltünk még a kezdetekről. Mikor is ültél először versenyautóba, milyen versenyeken?

Először 18 évesen ültem versenyautó volánja mögé, amikor a 2017-es Februári FRT.HU versenyen egy Honda Civic Type-R-el mehettem teszt kategóriában. A verseny végén egy kicsit bántam azt, hogy csak teszt kategóriában neveztünk, hiszen életem első versenyén elérhettem volna a kategória harmadik helyet is. Azt a lehetőséget is többek között Juhász Csabának is köszönhetem.

2018 szeptemberéig a saját fejlesztésű Opel Astránk-kal versenyeztem az FRT-n, ahol életem első teljesített szezonjában sikerült a legnagyobb, H/8-as kategóriában elcsípni az első helyet Vincze Marciék elől. Sajnos az anyagiak nem engedték azt, hogy saját pénzből tovább versenyezhessek szeretett autómmal. Sokáig úgy volt, hogy szögre kell akasztanom az éppen bekoptatott sisakomat. De 2019 márciusában kaptam egy telefonhívást Juhász Csabától, hogy lehetőséget ad a versenyzésemnek és ez a partneri kapcsolat azóta is megrendíthetetlenül tart.

A januári kiskunlacházi versenyen kategóriagyőzelemmel kezdtétek az évet. Miként is sikerült ez és milyen autóval?
- A januári versenyen egyedül mentem a Suzukival, kicsit ’bosszút’ akartam állni a decemberi második helyemért és talán a kelleténél is komolyabban vettem azt a versenyt. Egész nap nagyon jó érzés volt az autóval menni és sikerült megszereznem a kategória első helyet is!

Következett a szabadszállási verseny ahol a régi laktanya ódon falai között csapattál Skrobyval és az Opel Astra OPC-vel. Egészen a harmadik helyig jöttetek fel a nap végére. Mennyivel kívánt más pilótát int a reptéri verseny?

Olyat még az életemben soha nem csináltam, hogy egy hónapban kettő FRT-n vettem részt. Mivel sejtésem sem volt arról, hogy milyen lesz a pálya, megkérdeztem Skrobyt, hogy hajlandó lenne-e lejönni Szabadszállásra navigálni. Biztos ami biztos alapon. Egy szuper, végig versenyzett nap után sikerült megszerezni a kategória harmadik helyet egy számunkra teljesen idegen helyen. A kis kék villám ezen a napon is tökéletesen szuperált.

Ezúton is köszönöm a Fa-Ze Rally Team szerelőinek azt, hogy hibátlanul felkészítették az autót. A kettő verseny között nem is lehet igazán párhuzamot vonni, a reptéren pályaversenyzőset kell játszani, nagyon finom és precíz mozdulatokkal lehet nyerni, míg a laktanyában tőről tőre kell menni, viszonylag nagy rátartással, ha az ember nem akar a verseny után szerelni.

Összességében hogy értékeled a 2019-es és az eddigi évet? 

Kezdjük a negatívval. Hatalmas pofon ért a Mecsek rallye-n, amit valószínűleg még sokáig fogok emlegetni, hiszen a pécsi pályákon nagyon szerettem volna nyerni, ezen kívül olyan igazán említésre méltó negatív szerintem nem történt velünk. Sokszor kellett rátartással menni idén, amit egy kivételével meg is tettem. Viszont pozitív élményekből olyan sok van, hogy lehet nem is fogom tudni felsorolni az összeset. A legnagyobb pozitívum az, hogy mehetek, és folyamatosan bizalmat kapok a Juhász Racingtől. Nagyon örülök, hogy a polcomon lehet kettő Rallye2-es kupa is. Összességében nem tudtam volna jobb felkészülő évet kívánni magamnak, életem legnehezebb kihívásának a 2020-as tervezett versenyszezonunknak.

Mindenkinek szeretném megköszönni azt, hogy ekkora bizalmat fektetnek belém! Remélem, hogy meg tudom majd ezt hálálni az európai porondon.

Köszönjük Partnereink segítségét!

hirpress.hu  Hajósi Miklós

[2020.02.03]