2021.szeptember.29

  • Szerda
  • Mihály
+16°C
  • Csütörtök
  • +15°C/+20°C
  • Péntek
  • +13°C/+17°C
  • Szombat
  • +13°C/+17°C

Kanos magyar – a külföldi lapok is írnak Szájer József ügyéről

Nemcsak a magyar sajtó hangos Szájer József orgiázós botrányától, a külföldi lapok is írnak róla.

Kanos magyar, kínos szexbotrány – a külföldi lapok is írnak Szájer József ügyéről
Kanos magyar, kínos szexbotrány – a külföldi lapok is írnak Szájer József ügyéről

A BBC budapesti tudósítója, Nick Thorpe úgy fogalmaz, ez egy "komoly csapás" a Fidesz számára, amelynek Szájer az egyik alapító tagja, és Orbán Viktor egyik bizalmasa.

A szexbotrány különösen kínos egy olyan párt számára, amely a hagyományos családi értékekért kampányol, és nemrég felvetett egy törvényjavaslatot, amely megtiltaná a homoszexuálisoknak az örökbefogadást - írja az újságíró.

A Guardian is kiemeli a cikkében, hogy Szájer a Fidesz egyik legfőbb tagja, aki részt vett az Alaptörvény megírásában, és akinek a felesége Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal korábbi vezetője, jelenleg alkotmánybíró. Azt is felidézik, hogy a magyar politikus korábban kijelentette, hogy a házasság csak férfi és nő között létezhet.

The Times konzervatív brit napilap vezető jobboldali politikusként, Orbán Viktor szövetségeseként, valamint a Fidesz egyik alapítójaként hivatkozik Szájerre, és azt emelik ki, hogy az ablakból kiugorva, egy ereszcsatornán leereszkedve akart elmenekülni a melegbár felett tartott buliból.

Az egyik legfőbb brit bulvárlap, a Daily Mail a címben "Orbán Viktor LGBT-ellenes pártjának EP-képviselőjeként" jellemzi Szájert, akit a Fidesz a "az Európai Parlament legismertebb magyar tagjának" nevezett. A lap hosszan részletezi az orgiáról kiderült információkat, és arról is ír, hogy Szájer a melegek jogait tovább korlátozni akaró kormánypárt képviselője.

[2020.12.01]